Negatiivinen kampanjointi ei näytä purevan

Demareiden puheenjohtaja Eero Heinäluoma on joutunut muuttamaan kantaansa SAK:n mainoskampanjaan. Tarkoittaako tämä sitä, että negatiivinen kampanjointi ei toimi?

Vielä eilen (1.3.2007) Eero Heinäluoma kieltäytyi tuomitsemasta SAK:n kampanjaa, vaikka kaksi henkilöä sitä häneltä tivasi EVA Vaalifoorumissa, joka järjestettiin Helsingin Ressun lukiossa.

Tänään Heinäluoma totesi YLEn televisioidussa tentissä, että kampanjoivien järjestöjen pitää muistaa myös hyvä maku. Lisäksi hän totesi, että aika kovaltahan kampanja oli näyttänyt kun hän oli siitä pätkän uutisissa nähnyt.

Syy kannan muutokseen lienee tänään julkaistussa mielipidemittauksessa, jossa demareiden kannatus on selvästi pudonnut. Voisiko olla niin, että negatiivinen kampanjointi on kääntänyt äänestäjät pois demareista?

Kommentointi on suljettu.